معرفی شلوغ ترین بازار دهلی

سه شنبه 22 اسفند 1396
14:3
سحر وفادار

چندی چوک یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین بازارهای دهلی در قرن هفدهم توسط شاه جهان، امپراطور مغول در هند ساخته شد. چندنی چوک یا میدان نورماه توسط پرنسس جهان آرا در ۱۶۵۰ بعد از میلاد تعیین و ساخته شد که دختر مورد علاقه شاه جهان بود. این بازار از مرکز شهر یعنی دروازه لاهوری در قلعه سرخ شروع می شود و تا مسجد فاتح پوری ادامه دارد. در دو طرف خیابانهای عریض این بازار، مکانهای تاریخی قابل توجهی نیز وجود دارد. هر چند این منطقه بیشتر برای خرید و فروش محبوب است ولی هنوز جذابیت تاریخ خود را حفظ کرده است. با ما باشید تا چندی چوک، قدیمی ترین بازار دهلی را به شما معرفی کنیم:

چرا از بازار چندی چوک بازدید کنیم؟

چندی چوک جذابیت تاریخی و افسانه ای از دوران باستان را به تصویر می کشد که امروزه همچنان مشهود است. بازدید کنندگان از اینجا به دلیل محبوبیت، تنوع در خرید، انواع خوراکی و تفریح استقبال زیادی می کنند. اینجا برای زمانی طولانی بهشتی برای خرید و لذت بردن از غذاهای خیابانی برای افراد محلی و گردشگران بوده است. ساختمانهای تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد مثل مسجد جامع که در ۱۶۵۰ ساخته شد و یا قلعه سرخ، سری دیگامبار جاین لال ماندیر، کلیسای سنترال باپتیست که در ۱۸۱۴ ساخته شد، سیخ گوردوارا سیس گنج صاحب که در ۱۷۸۳ ساخته شد، و مسجد سانهری برای مسلمانان که در سال ۱۷۲۱ ساخته شد.

منطقه خرید چندی چوک یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی هند، اقلام متنوعی مثل غذاهای هندی، بیش از ۱۰۰۰ نوع شیرینی و دسر، لباسهای سنتی هندی مثل ساری و زری ارائه می کند. در این بازار مسیرهای زیادی با مغازه های کتابفروشی، غذاخوری، کیف و کفش فروشی، محصولات برقی و هر چیزی که بخواهید را دارد. کترا نیل به خاطر لباسهای ابریشمی و کتان معروف است.

در جندی چوک میتوان بازاهایی با قدمت ۱۰۰ ساله پیدا کنید که از دوران مغول ها و بریتانیایی ها بوجود آمدند. در واقع چندنی چوک یکی از بهترین جاذبه های دهلی نیز می باشد. اگر تجربه خرید در این بازار را دارید با کامنت های ارزشمند خود ما را در بهبود این مقاله کمک کنید و بگویید چرا، چه چیزی و کجا باید در هند خرید کنیم!


موضوعات: هند,
[ بازدید : 588 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سفری آنلاین به دور دنیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]