شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

سفری آنلاین به دور دنیا

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

از گوا چه سوغاتی بخریم؟

گوا کوچکترین ایالت هند با تفریحات زیاد باید یکی از اولویت های شما در تور هند قرار گیرد. سواحل فوق العاده زیبا، نمای عالی، مردم خونگرم، و میهمانیهای ساحلی در گوا انتظار شما را می کشد. در اینجا به معرفی باحال ترین سوغات گوا می پردازیم:

صنایع دستی صدفی

صدف یکی از بهترین سوغات گوا می باشد که خیلی زیبا به اشکال مختلف درست شده و در گوشه و کنار به فروش می رسد. تزیینات دکوری، قاب عکس، جواهرات ، جعبه جواهرات و غیره را در اینجا تهیه کنید. در آنجونا و تمام سواحل گوا میتوان اینها را خرید.


ادویه جات

گوا به خاطر ادویه های معطر معروف است. اگر عاشق غذا خوردن هستید، و میخواهید غذاهای لذیذ گوا مثل سورپوتل، ویندالو، و زاکوتی را امتحان کنید، ادویه جات گوا را با خود همراه ببرید.این ادویه جات را میتوان از سواحل گوا مثل ساحل آنجونا، بازار پنجیم، بازار مارگائو و جمعه بازار ماپوسا تهیه کنید.


جواهرات و بدلیجات

در بازارهای پیچ در پیچ گوا به گشت و گذار بپردازید و از بدلیجات خیابانی خرید کنید. مطمئنا خانم ها نمی توانند به سادگی از کنار این دستفروش ها رد شوند. گردنبند، حلقه، پابند، دستنبد از جمله سوغات خیابانی گوا هستند که میتوانید تهیه کنید.


آثار هنری

آثار هنری ماریو میراندا ، یک نقاش هندی معروف که زیباترین آثار هنری را در گوا به فروش می رساند . این آثار اصلش گران است و اگر بخواهید آثار جعلی خرید کنید میتوانید نقاشی های ارزانترین تهیه کنید. اگر دنبال اثار اصلی هستید سری به گالری میراندا و یا بازار پنجیم بزنید و این نقاشی هنری را خرید کنید.


زیباترین رستورانهای کازابلانکا

در پایتخت تجاری مراکش ، تعجبی ندارد که آنهمه غذای متنوع و عجیب سرو شود از غذاهای سنتی مراکشی گرفته تا غذاهای بین المللی نوآورانه.. به لطف جو آرامبخش، بعدازظهرهای خنک و تابستانهای گرم، میتوان ازرستورانهای کازابلانکا در فضای باز در این شهر زیبا لذت برد. ۵ رستوران کازابلانکا با نمای خیره کننده! را در اینجا به شما معرفی می کنیم:



رستوران کابستان

رستوران شیک و مدرن کابستان حدود ۴۰ سال از میهمانان خود پذیرایی کرده است. این رستوران که به تازگی بازسازی شده، گردشگران تور مراکش را به خود جذب می کند که نه تنها برای تنوع غذاهای مدیترانه ای بلکه نمای فوق العاده منحصر به فردش، آن را انتخاب می کنند. بیشتر مشتریان ترجیح می دهند در فضای باز رستوران زیر سایه چترهای بنشینند و از آرامش دریا لذت ببرند.

رستوران لی ۲۵ کازابلانکا

این رستوران یک مکان بین المللی در کازابلانکا ست که معماری و غذاهای سنتی مراکش را ارائه می کند. با فضای داخلی منحصر به فرد، صندلی های سفید، کفپوش خاکستری و سفید و آینه های نقره ای براق هر بیننده را خیره می کند. چیزی که این رستوران را جذاب کرده منطقه فضای باز می باشد. با وجود اینکه نمای کوه و دریا در انتظارتان نیست ولی جذابیت خاصی دارد که ساعتها شما را در رستوران نگه می دارد.

رستوران لی ترازا

کلوب ساحلی تاهیتی یا همان رستوران لی ترازامیهمانان را به محیطی فریبنده با تراس چوبی با غذای ایتالیایی و نمای دریا دعوت می کند. غذاخوری رستوران در فضای باز با خوشمزه ترین پیتزا و اسپاگتی، مثل بهشت است و شما را شگفت زده می کند. موقعیت این رستوران بر روی لبه دریا میباشد!

رستوران آ ما بریتانی

یک رستوران فوق العاده مدرن و محبوب در بین اهالی مراکش که نمای فوق العاده ای از دریا و منوی غذاهای دریایی لذیذ را ارائه می کند. بسته به صید روزانه منوی غذای دریایی هر روز تغییر می کند و بسیار متنوع است. این رستوران دو بار جایزه بهنرین غذا را دریافت کرده است. تراس آن در فضای باز بسیار در بین گردشگران تور مراکش معروف است.

رستوران لی روگت دو لیسل

یکی از بهترین رستورانهای شهر کازابلانکا، که میهمانان را به مکانی باشکوه با مبلمانی قدیمی و آثار هنری چشمگیر که از در و دیوار آویزان است، خیره می کند. این رستوران یک غذاخوری در فضای باز با نمای فوق العاده جذاب از مناظر سرسبز و نورهای رنگارنگ دارد که همیشه شلوغ پلوغ است.


خوشمزه ترین غذاهای گوا

مردم گوا وقتی حرف از غذا و نوشیدنی به میان می آید، فوق العاده حساس هستند. غذای گوا پر ادویه و پر از گوشت می باشد. غذای دریایی، شیر نارگیل، برنج و ادویه ، ترکیبات اصلی غذاهای لذیذ گوا می باشد. سبک اشپزی گوا از سبک آشپزی پرتغالی ها در چند صد سال پیش بگرفته شده است. برای سفر به گوا برنامه ریزی میکنید؟ نمیدانید در کدامیک از رستورانهای گوا و چه غذایی بخورید؟ اگر میخواهید محبوب ترین غذاهای گوا را امتحان کنید و خاطره ای فوق العاده متفاوت برای خود و خانواده تان رقم بزنید، با ما باشید.



سورپوتل

یک غذای خوشمزه گوا با گوشت خوک که از ترکیبات اصلی آن می باشد. سورپوتل یکی از معروف ترین غذاهای گوا به شمار می رود که پر از ادویه و فلفل می باشد. غذای مورد علاقه گوشتخواران..

آمبوتیک

یک سوپ کاری خوشمزه که با گوشت ماهی و یا گوشت قرمز پخته می شود. آمبوتیک در بین مسافران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

ویندالو

ویندالو یک غذای فلفلی که نام آن از یک کلمه پرتغالی (به معنای سیر و نوشیدنی) گرفته شده است. این غذا را در سیر و نوشیدنی های مخصوص می خوابانند و سپس طبخ می کنند

ماهی سرخ شده

این غذا بسیار پر طرفدار است و از هر ملیتی که باشید عاشق آن خواهید شد. یکی از محبوب ترین غذاهای هندی که طبخ آن بسیار ساده می باشد. ماهی سرخ شده با فلفل که داغ سرو می شود.

زاکوتی

یک نوع غذای کاری با قلقل که از غذاهای لذیذ گوا به شمار می رود که از گوشت گاو و یا جوجه تهیه می شود و با سس نارگیل و انواع ادویه طعم دار می شود. در نتیجه یک غذای فوق العاده لذیذ و خوش طعم با ظاهری وسوسه انگیز آماده خوردن است.

معرفی شلوغ ترین بازار دهلی

چندی چوک یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین بازارهای دهلی در قرن هفدهم توسط شاه جهان، امپراطور مغول در هند ساخته شد. چندنی چوک یا میدان نورماه توسط پرنسس جهان آرا در ۱۶۵۰ بعد از میلاد تعیین و ساخته شد که دختر مورد علاقه شاه جهان بود. این بازار از مرکز شهر یعنی دروازه لاهوری در قلعه سرخ شروع می شود و تا مسجد فاتح پوری ادامه دارد. در دو طرف خیابانهای عریض این بازار، مکانهای تاریخی قابل توجهی نیز وجود دارد. هر چند این منطقه بیشتر برای خرید و فروش محبوب است ولی هنوز جذابیت تاریخ خود را حفظ کرده است. با ما باشید تا چندی چوک، قدیمی ترین بازار دهلی را به شما معرفی کنیم:

چرا از بازار چندی چوک بازدید کنیم؟

چندی چوک جذابیت تاریخی و افسانه ای از دوران باستان را به تصویر می کشد که امروزه همچنان مشهود است. بازدید کنندگان از اینجا به دلیل محبوبیت، تنوع در خرید، انواع خوراکی و تفریح استقبال زیادی می کنند. اینجا برای زمانی طولانی بهشتی برای خرید و لذت بردن از غذاهای خیابانی برای افراد محلی و گردشگران بوده است. ساختمانهای تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد مثل مسجد جامع که در ۱۶۵۰ ساخته شد و یا قلعه سرخ، سری دیگامبار جاین لال ماندیر، کلیسای سنترال باپتیست که در ۱۸۱۴ ساخته شد، سیخ گوردوارا سیس گنج صاحب که در ۱۷۸۳ ساخته شد، و مسجد سانهری برای مسلمانان که در سال ۱۷۲۱ ساخته شد.

منطقه خرید چندی چوک یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی هند، اقلام متنوعی مثل غذاهای هندی، بیش از ۱۰۰۰ نوع شیرینی و دسر، لباسهای سنتی هندی مثل ساری و زری ارائه می کند. در این بازار مسیرهای زیادی با مغازه های کتابفروشی، غذاخوری، کیف و کفش فروشی، محصولات برقی و هر چیزی که بخواهید را دارد. کترا نیل به خاطر لباسهای ابریشمی و کتان معروف است.

در جندی چوک میتوان بازاهایی با قدمت ۱۰۰ ساله پیدا کنید که از دوران مغول ها و بریتانیایی ها بوجود آمدند. در واقع چندنی چوک یکی از بهترین جاذبه های دهلی نیز می باشد. اگر تجربه خرید در این بازار را دارید با کامنت های ارزشمند خود ما را در بهبود این مقاله کمک کنید و بگویید چرا، چه چیزی و کجا باید در هند خرید کنیم!

تفریحات رایگان در دهلی

دهلی با وجود شلوغ بودن، یکی از بهترین جاذبه های توریستی هند به شمار می رود . پایتخت هند با بناهای تاریخی زیاد مثل قلعه سرخ و قطب منار مزین شده است. در این شهر میتوانید باستانی ترین بناهای تاریخی، بازارهای قدیمی، مترو با امکانات مدرن را تجربه کنید. این لیست نظر شما را درباره تور هند عوض خواهد کرد.

آخر شب از دروازه هند بازدید کنید!

هیچ کس نمیتواند در مقابل وسوسه خوردن بستنی در مقابل دروازه هند در تاریکی شب مقاومت کند. چرا که در طول روز اطراف این بنای تاریخی ، پر از توریست می باشد. این دروازه یادبودی از هزاران سرباز می باشد که جان خود را برای حفظ ملت از دست دادند. این مکان دیدنی که با یک پارک بزرگ و آبشارهای زیبا احاطه شده، هم برای گردش در روز و هم شب لذتبخش است. بدون شک یکی از تفریحات رایگان دهلی بازدید از این دروازه معروف هند می باشد که برای آن هیچ پولی نباید پرداخت کنید.


غذاهای خیابانی دهلی را امتحان کنید!

هنوز هم فکر میکنید فقط رستورانهای گرانقیمت میتوانند غذاهای خوشمزه هندی را سرو کنند؟ بهتر است طرز فکرتان را تغییر دهید. غذاهای خیابانی دهلی از غذاهای هر رستورانی خوشمزه تر می باشد. بدون شک مردم هند شمالی طرفدار پر و پا قرص غذاهای لذیذ هستند و دهلی یکی از بزرگترین شهرهای هند و مرکز شمال هند می باشد پس به راحتی میتوان یک وعده شام یا نهار خوشمزه را در گوشه و کنار شهر پیدا کرد. کباب، چات، پاراتاس، غذاهای مغول و پنجابی در این شهر را از دست ندهید.


از مسجد جامع و بازارهای اطراف بازدید کنید!

بازدید از مسجد جامع یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی مسلمانان در کشور هند و میراث جهانی را هرگز از دست ندهید! این مسجد توسط امپراطور مغول شاه جهان در سال 1644 تا 1656 ساخته شد و از بزرگترین مساجد هند به شمار می رود. بعد از اینکه این مسجد شگفت انگیز را دیدید، میتوانید از غذاهای مغولی در بازار محلی نزدیک اینجا لذت ببرید. کریم یکی از محبوب ترین رستورانهای این منطقه می باشد که لذیذ ترین غذاها را سرو می کند.

سری به روستای صنایع دستی در دیلی هات بزنید!

دیلی هات یک بازار صنایع دستی و غذا در فضای باز می باشد که توسط شرکت توسعه حمل و نقل و گردشگری دهلی اداره می شود. در اینجا میتوانید صنایع دستی متنوع بخرید و غذاهایی را تست کنید که دهان را اب می اندازد!

به پیاده روی در باغ های مختلف دهلی بپردازید!

دهلی به جز جاذبه های تاریخی و فرهنگی، موقعیت های طبیعت گردی برای توریست ها فراهم می کند. برخی از معروف ترین جاذبه های دهلی مثل باغ لودی، پارک نهرو، و باغ پنج حس، بهترین گزینه برای پیاده روی می باشد که با مناظر سرسبز و درختان بلند احاطه شده است.


رستورانهای خیابانی خوب در شهر کازابلانکا

غذاهای خیابانی در شهر کازابلانکا، یکی از بزرگترین شهرهای مراکش، بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه هاست. نه اینکه فکر کنید این غذاها ناسالم هستند. اتفاقا غذاهای خانگی و لذیذی در رستورانهای خیابانی سرو می شوند. بهترین رستورانهای خیابانی در کازابلانکا:

رستوران لا اسکالا

رستوران لا اسکالا واقع در محوطه ای با همین نام، در یک قلعه زرد رنگ، جایی ست که غذاهای سنتی مراکش را سرو می کند. برخلاف سایر کافه رستوران های کازابلانکا، در اینجا از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر منوی غذا ارائه می شود و لذیذترین نان های سنتی را میتوانید تست کنید.

رستوران خوس

خوس جایی ست که لذیذترین و سالم ترین غذاهای ارزان در مراکش را میتوان پیدا کرد. صاحب رستوران از محصولات تازه و ارگانیک استفاده می کند. منو روزانه تغییر می کند ولی آبمیوه تازه، سوپ خانگی و سالاد همیشه در منو هست. دیوارهای این غذا خوری با عکس میوه های خوشمزه تزیین شده است. فضای عالی دارد و کارکنان رستوران خونگرم هستند و قیمت ها فوق العاده مقرون به صرفه می باشد.

کافه بیانکا

کافه بیانکا واقع در نزدیکی ساحل کازابلانکا، پلاژ لالا مریم، در تراس بزرگ با نمای زیبای دریا می باشد. صبحانه فوق العاده ای در اینجا سرو می شود . همچنین لذیذترین عصرانه های ایتالیایی و سنتی مراکش را میتوان در اینجا نوش جان کرد. املت، فلافل، چای نعنا، آبمیوه تازه را در اینجا از دست ندهید.

رستوران ایفرانه

یک غذاخوری سفید کوچک در گوشه ای از خیابانی آرام، که ارزش خرج کردن را دارد. کارکنان این رستوران خونگرم و خنده رو هستند و داخل غذاخوری پر از اهالی کازابلانکا می باشد. در منوی رستوران سوپ، پاستا، پیتزا و کباب میتوایند سفارش دهید.

غذاخوری اسنک امین

اینجا جایی ست که بهترین غذاهای دریایی سرو می شود. همه چیز تازه و لذیذ می باشد. قیمت غذاهای این رستوران خیابانی یک دهم سراسر شهر کازابلانکا می باشد. غذاهای سرخ کردنی و کبابی لذیذ که با زستون، ترشی و سالاد سرو می شود، حال شما را خوب می کند.


درباره تجارت در مراکش

از آنجایی که روش های سرمایه گذاری آسان شده و کلی قرارد تجاری با کشورهای مختلف امضا شده، مراکش به خاطر آسان شدن قوانین سرمایه گذاری و تجارت؛ بهترین گزینه برای سفر و تجارت می باشد. قبل از سفر به این کشور و هر گونه سرمایه گذاری سعی کنید اطلاعاتی در این زمینه بدست بیاورید.

برای ثبت تجارت خود در مراکش باید به اداره مالیات منطقه ای که مرکز سرمایه گذاری ست مراجعه کنید و ظرف 30 روزه به همراه اسناد کسب و کار خود وارد تجارت شوید. همچنین باید یک اجاره نامه در طی 30 روز تهیه کنید. مراکش یک مقصد گردشگری در آفریقای شمالی می باشد اما این بازار سرمایه برای اقتصاد دارای مرزهای بسیار پیچیده است . پس از شکست در سال 2015، شاخص کل سهام مراکش یکی از بهترین شاخص های بازاریابی بازار مرزی در سال جاری ست.


هر چند ایران و مراکش مذاکره ای در رابطه با توافقنامه تجارت آزاد اتجام دادند اما صادرات مراکش به ایران تنها شامل فسفات می باشد که در مجموع یک درصد از کل صادارت کشور پادشاهی مراکش را تشکیل می دهد. تنها محصولی که مراکش از ایران وارد می کند نفت است که نفت وارداتی مراکش از ایران هم شامل دو درصد کل واردات این می شود.


خریدی ارزان در گوا

مراکز خرید ارزان گوا بهترین جا برای تهیه کالاها به صورت عمده و سوغات می باشد.این بازارهای تو در تو و سنتی که تحت تاثیر استعمار پرتغالی ها تغییرات زیاید رو هم متحمل شده، تجربه ای شیرین از خرید در تور هند برای شما به یادگار می گذاره.


بازار تبت

پس بازار تبت از اکتبر تا می باز است که سوغات ارزان، جواهرات و مبلمان را با قیمت خوبی میتوانید تهیه کنید.

بازار بومبی

بازار بومبی در پنجیم برخی کالاهای نایابی را می فروشد که بیشتر اهالی گوا به دنبال آن هستند.

بازار مارگائو

خیابان خرید مارگائو بادام زمینی، ماهی، الکل، شیرینی، ادویه جات، مبلمان، لوازم آشپزخانه، صنایع دستی، لباس، کفش و خلاصه هر چه فکرش را بکنید را می فروشد.

فروشگاه ساشا

اگر به دنبال بهترین مراکز خرید در گوا برای لباس و مد روز هستید، کجا بهتر از فروشگاه ساشا؟ شاید مرکز خرید ساشا در پنجیم با طیف گسترده ای از لباسها شما را راضی کند. یکبار امتحان کنید.


بازار پنجیم

همه علاقمندان به مد ماریا میراندا را می شناسند. این شخصیت کارتونی که میلیون ها هندی را میخنداند، توسط این بازار در گوا جاودانه شد. عکس های کارتونی او در سراسر بازار پنجیم بر روی دیوارها به چشم میخورد. اینجا بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ مردم محلی نیز هست.

آشنایی با هتل 5 ستاره موونپیک در کازابلانکا

هتل 5 ستاره مونپیک کازابلانکا یکی از بهترین هتلهای مراکش می باشد که در مرکز شهر قرار دارد. همین موقعیت عالی و دسترسی به جاذبه های کازابلانکا و مراکز خرید برجسته این شهر باعث شده در بین گردشگران تور مراکش از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

این هتل یکی از بهترین هتلهای مراکش، دارای یک رستوران و اتاقهای مجهز به سیستم تهویه و تلویزیون با کانال های ماهواره ای می باشد. هر یک از اتاقهای هتل به سبک معاصر طراحی شده و مجهز به دیوارهای عایق صوتی هستند. چایساز، قهوه ساز و حمام اختصاصی هم از سایر امکانات اتاقها هستند.

کافه رستوران کازابلانکا در این هتل غذاهای مدیترانه ای و بین المللی و مراکشی را سرو می کند. همچنین میتوانید در بار هتل اسنک و سوشی نوش جان کنید و از نمای شهر لذت ببرید. استخر سر پوشیده، وای فای رایگان، سالن بدنسازی ، سونا، حمام و سالن زیبایی هم در این هتل وجود دارد.


هتل رادیسون بلو پلازا یکی از هتلهای 5 ستاره دهلی نو

هتل 5 ستاره رادیسون بلو پلاز در دهلی نو در بزرگراه گورگائون دهلی قرار دارد و تنها 10 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد. به خاطر موقعیت خوب و امکانات رفاهی عالی، بهترین رتبه را در میان گردشگران تور هند بدست آورده است.


هتل رادیسون بلو پلازا یکی از بهترین هتلهای دهلی دارای اتاق های لوکس و مدرن با وای فای رایگان، استخر روباز، آبگرم، سالن بدنسازی و 5 کافه و رستوران می باشد. اتاقهای هتل رادیسون بلو مجهز به تلویزون کابلی، حمام خصوصی و لوازم بهداشتی می باشد. در صورت نیاز دی وی دی پلیر هم برای شما فراهم خواهد شد.

اتاق های ماساژ درمانی و آبگرم هتل بهترین گزینه برای ریلکس کردن می باشد. همچنین میتوانید از پارکینگ اختصاصی و خشکشویی استفاده کنید. رستورانهای هتل رادیسون بلو بهترین غذاها مثل بریانی، نان هندی، کباب را به طور 24 ساعته سرو می کنند.


123